דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזמינים 'ניסים' לחיינו 

מאת    [ 22/12/2011 ]

מילים במאמר: 576   [ נצפה 4025 פעמים ]

כאשר אנחנו חוגגים יום הולדת ועומדת מולנו עוגת יום הולדת עם נר במרכזה, אנו מבקשים משאלה, האם אנחנו חושבים רק על עצמנו, או גם על כל הסובבים אותנו?

אחד המנהגים המוכרים של חנוכה הוא טקס הדלקת הנרות. האם יש לכך משמעות בחיינו האישיים?

את המילה "נר" ניתן להבין על ידי הפרדת האותיות נ' ו- ר'.

האות נ'= נפש האדם והאות ר'= רוח האדם. החיבור האמיתי בין הנפש והרוח הוא תחושה שלא ניתן לתאר אותה. כאשר אנחנו מדליקים את הנר אנחנו יוצרים את החיבור בין הנפש והרוח ועל ידי כך אנו מסוגלים להתבונן בתוך נשמתנו.

כולנו יודעים כיום שעל מנת להיכנס למצב של מדיטציה (התבוננות פנימית) עלינו להתרכז. אחד הדברים שעוזרים לנו בכך הוא אור הנר. ע"י הדלקת נר והתבוננות בשלהבתו, אנו יכולים להיכנס למצב של הרפיה ומתוכה להגיע לכדי התבוננות מעמיקה בפנימיותנו.

מה פירוש המילה "נס"? 

אחד הסממנים של חג החנוכה הוא ה"נס"- נס חנוכה, נס פך השמן, נס הגבורה – מעטים מול רבים. האם גם אנחנו מרגישים שקורים לנו "ניסים"? כיצד ניתן למשוך ניסים לחיינו?  מהו פירוש המילה נס?

בחיי היום יום שלנו ולעיתים ללא מודע, אנו מחכים ומצפים לנס. מדוע? כאשר קורה משהו מופלא ונשגב מבינתנו, אנחנו תמיד אומרים ואוו, איזה נס קרה כאן! האם באמת אנו יודעים לזהות את הנס, כאשר הוא "מתדפק" על דלתנו?

כאשר אדם נמצא במצוקה כל שהיא, הוא נלחם מתוך החוסר שקיים אצלו משום שהוא מרגיש שהוא חייב למלא  אותו. נשאלת השאלה, מהיכן החוסר הזה מגיע?

בכל ידע שעובר דרכנו מתגלה מסר גלום. כאשר אנחנו לא מתחברים לידע אנחנו מרגישים תסכול, פחד, אכזבה וכאב, אולם ככול שאנו משתדלים לפתוח את הראש ולהבין מה מסתתר בתוך הידע, אזי נוכל להפיק ממנו תועלת ולהכניסו לחיים שלנו.

פירוש המילה נס, הינו לנוס, לברוח, נשאלת השאלה, ממה לברוח? והתשובה היא חד משמעית! מהמצב בו אנו נמצאים כעת. לא מהמצב הפיזי, אלא מהמחשבות שתוקעות אותנו במקום אחד ומאותתות לנו תדיר, שאנחנו לא יכולים להצליח ולא משנה במה. כל שעלינו לעשות הוא פשוט "לנוס" ממצב אחד למצב אחר במודעות שלנו ובכך להכניס את ה"נס" לחיים שלנו. אף אחד לא יכול לעשות ניסים בשבילנו, רק אנחנו לבד יכולים ליצור אותם לעצמנו.

ברגע שאנחנו יוצאים מחוץ לקופסא אנחנו רואים את הנס בחיינו. ברגע שאנחנו כמו יוצאים מעצמנו ומתבוננים על חיינו מהצד, אנחנו יכולים להבין היכן הטעויות שלנו. כמו שאנחנו יודעים לייעץ לאחרים ולתת להם פתרונות לכול מיני בעיות וזה משום שאנחנו מתבוננים עליהם מהצד, אותו דבר הוא לגבי עצמנו. נכון, זה לא קל,  משום שהדבר נמצא מעל הטבע שלנו, אך יש בידינו לעשות זאת וליצור ניסים בחיינו. 

 מי מפריע לנו לראות ניסים? 

כפי שצוין, הקושי הגדול לראות נס בחיינו האישיים נובע מכך שאנחנו מפריעים לעצמנו ליצור את הנס בחיים שלנו. זאת אומרת, כל עוד אנחנו מקובעים ומרובעים במחשבותינו ולא משנים את הפנימיות שלנו לא יהיה שום נס בחיינו.

הסוד הגדול הוא בחשיבה – כאשר אנו מחליטים לקחת שליטה על חיינו ומחליטים להיות יוזמים, בעלי אמביציה, משפיעים ולא מושפעים, אנו "יוצאים" מעצמנו ולא מפריעים לניסים  להיכנס לחיינו.

אנו יודעים שבמקום בו לא נמצא האור, קיים חושך וכאוס. לעיתים קרובות כול כך אנו נמצאים במצבים בחיינו בו אנו לא רואים את האור בקצה המנהרה ובטוחים שמהמצב הזה אנחנו כבר לא נצא. מי אשם בתפיסה הזאת? רק אנחנו והמחשבות שלנו.

מי לא רוצה לעשות שינוי בחייו האישיים? כמעט כל אחד!  דרך תהליך של שינוי המודעות ו"מנוסה" ממצב אחד לאחר (במחשבה) ודרך נחישות והתמדה בכל צעדינו, נוכל להתקרב להשגת מטרתנו.

הגרפולוג מרדכי שרם עורך ניתוח גרפולוגי מקצועי וברמה גבוהה.

מרדכי הוא מומחה בגרפולוגיה ועוסק בתחום הן כמרצה והן כמאבחן אישי, זוגי ומקצועי מזה שנים רבות. מנהל מכון "פלאי הגרפולוגיה", עורך ימי גיבוש מרתקים, ערבי נשים ועוד.


http://shrem-graphology.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב